pühapäev, 20. aprill 2014





Kas Võru Instituut on meile vajalik?

Kolm küsimust esitas ajaleht Võrumaa Teataja.Vastasin neile, kuidas oskasin.


1. Võru Instituut on väga vajalik ja palju aastaid talle! Tore et saame vähemalt mõne rahvakillu ja keele säilitamiseks midagi teaduslikul tasemel ära teha. Kindlasti oleks vaja riigieelarvest instituudile ka tulevikus raha eraldada. Mitte nii, et igal aastal muudkui vaidleme, et kui palju seekord anda. Peaks kohe eelarvesse kindla rea sisse kirjutama ja igal aastal see summa ka Võrumaale kohale saata. Nii on  kindlam oma tegevust planeerida ja tulevikku kavandada, kui tead, et vaat niisugune summa on meil kindlasti ka tuleval aastal olemas.  Tuult tiibadesse, võrokad!

2. Minu meelest on kõik, mis tehtud Võrumaad teeninud. Nagu näiteks üritused, konverentsid, trükised ja raamatud, heliplaadid. Need kõik  jäävad tuleviku põlvkondadele meenutama, kuidas suhteliselt väikese rahaga kuid suure entusiasmiga suudeti meie päevil oma keelt ja rahvuskultuuri alal hoida. Selle teemalised salvestised ja trükiteosed on tulevikus kulla hinnaga. Olen ise seda kogenud, kui mõne Kagu-Eestit tutvustava vana raamatu olen leidnud, millist vaid mõned eksemplarid järele jäänud. Millise huviga olen lugenud haruldasi meenutusi esimese vabariigi aegsest ühistegevusest Lõuna-Eestis ja siinsest ise tegemisest kultuuri vallas. Vapustav, millised hakkajad on varem neil mail elanud. Võru Instituut aitab kaasa, et ka tulevased põlved meist vaimustusse sattuksid.

3. Võrumaa Teataja on mul juba aastaid tellitud ja nii ma olen siinsete asjadega põhjalikult kursis. Tänu Uma Lehele olen ka Võru murrakut harjunud lugema ja pean ütlema, et kõige tähtsama, mis lehes kirjas suudan ikka teada saada. Püüdkem  ikka üheskoos kohalikke ajalehti elus hoida. Kõige lihtsam on seda teha nii, et tellime lehte, loeme teda ja jagame teistele! Ja kui nad loevad, siis hakkavad ka ise tellima. 

Vastus ilmus Võrumaa Teatajas 9. aprillil 2014


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar