pühapäev, 13. aprill 2014



Mina ja minu unistuste aed !

Vastused ajalehe Võrumaa Teataja küsimustele

1. Aiandus on kujunenud nii Eestis kui kogu maailmas inimeste üheks meelishobiks? Milline on Teie suhe aiandusega?
2. Milliseid taimi või aiavilju olete ise kasvatanud? Millised taimed või aiaviljad on Teie lemmikud?

Vastused:

Minu suhted aiandusega on kõige paremad. Piilun ikka silmanurgast võõrastesse aedadesse ja ei suuda ära imestada, kui ilusaks nad inimkäte abiga tehtud. Teinekord jääd tänavale lausa seisma, ja küsid endalt, kuidas nad ometi suudavad selle suure töö ära teha. Aed nõuab palju pühendumist ja vaeva ja aega.

Aga aed pakub ka vastutasuks hulga rõõmu ja lõbu ja tervist. Just see viimane on minu meelest kõige tähtsam tänapäeval. Ajal, mil poed täis mürkidest läbi imbunud õunu, aprikoose ja kurke. Oma aiast võid saada seda ehedat, puhast ja värsket. See oma aia puhas salat, tomat või naeris kujuneb lähiaastail meie elu sisuks. Eriti Võru taolistes või väiksemates linnades, kus pea igaühel oma peenrad või suurem aiamaa.

Õnneks on eesti inimene hakanud mõistma oma tervise tähtsust ja õppinud seda hoidma. Koos sellega tuleb soov süüa puhast porgandit, küpsetada lõkkel omaenda aia kartulit ja võtta tünnist krõmpsuvat kodukurki. Sellise elustiili poole tuleb meil pürgida.

Ma ei poolda suuri muruaedu ja ei kannata iga pühapäevast massilist muru niitmist. Mulle tundub, et eestlastest on saanud muruhullud. Kohutavalt meeldib mulle mõne vanema aia tagahoov, kus rohi põlvini kasvanud. Kus mesilased sumisevad ja rohutirtsud tuhandeid viiuleid saevad.

Ja kui veel lindude pesakastid üleval, siis tundub mulle see aed paradiisina.
Isiklikult püüan sinnapoole, et aias sibul ja muu supiroheline kasvaks. Et ma võiks enne lõunalauda istumist ise lõhnavat tilli lõigata ja selle keedukartuli potti puistata. Muidugi ka kurgisalati peale läheb omaenda aia till.

Laupäeva õhtul kulub rohelist rohkem. Siis on saun, suitsukala ja õlu. Palju inimesele ikka õnneks tarvis. Soe tuba, pehme voodi ja päikeseline nurk oma koduaias. Ja muidugi südamesõber, aate- ja mõttekaaslane sellest samast võluaiast. Imelilus ja naeratav Lõuna-Eesti blondiin.   

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar