Kes vastutab Malaisia lennuki Boeing 777 eest?
Küsimused ajalehelt Võrumaa Teataja:
1. Mida arvate, kas Venemaa peaks võtma vastutuse Malaisia
lennuki allatulistamise eest Ukraina separatistide territooriumi kohal? Miks,
miks mitte? Kui leiate, et Venemaa ei ole süüdi, siis palun kirjutage, kes
peaks teie arvates lennuki allatulistamise eest vastutama.
2. Mida arvate Vene
propagandast - et lennukis polnudki elus inimesed, vaid hoopis surnud jne. Kas
usute lennuki allatulistamise osas pigem vene või lääne telekanalite juttu?
3. Kas Malaisia
lennuki allatulistamine Ukraina kohal mõjutab ka teie lennuplaane? Kuidas?
Vastused:
1. Venemaa saab võtta vastustusele siis, kui
tema süü on tõestatud või Venemaa kõrgemad sõjaväelased ise tunnistavad lennuki
tulistamist. Seni pole Venemaa oma süüd tunnistanud ja pole ka Venemaa roll
selles katastroofis rahvusvahelis komisjoni poolt tõestatud. Käimas on vaid
kõrgema taseme propagandasõda ajakirjanduses, suurtes telekanalites ja
Internetis. Ukraina ning USA võimud süüdistavad Malaisia lennuki alla
tulistamises Venemaad ja Donetski separatiste.
Kreml omalt poolt süüdistab Kiievit, et
tema sõjavägi on lennuki raketiseadeldise BUK-1
ja Ukraina hävituslennuki SU-25 abil alla toonud. Kui USA poolt on seni
esinetud vaid üldiste süüdistustega separatistide ja Vladimir Putini aadressil
ning konkreetseid videovõtteid või
kosmosepilte pole avaldatud, siis Moskva poolt on tulnud põhjalik
süüdistusmaterjal, kus püütakse tõestada Ukraina armee rolli selles
katastroofis.
Eesti telekanalid pole Vene
Kaitseministeeriumi maailmas suurt kõmu tekitanud pressikonverentsi näidanud,
küll andis sündmusest hea ülevaate 23. juuli Eesti Päevaleht. Ukraina pole oma
tõestusmaterjali esitanud, ega avalikustanud ka helisalvestisi Dnepropetrovski
lennujuhtimise dispetšerite kõnelustest lennuki meeskonnaga. See oleks
konkreetne materjal, mis tooks asjasse palju selgust.
Kiiev polnud selle nädala alguseks, mil ma
vastust kirjutan, ehk 12 päeva jooksul, koha peale saatnud katastroofi
uurimiseks oma ametlikku komisjoni. On käinud vaid OSCE vaatlejad, kes pole
eksperdid. Ka hollandi uurijad polnud nädala alguseks veel Boeing 777 avarii
paigale jõudnud. Reisi MH 17 traagilise lõpu uurimise alustamine on äraütlemata
kaua veninud. Tavaliselt luuakse uurimise komisjon samal päeval, kui
lennukatastroof toimub ja selle kutsub kokku riik, kelle territooriumi kohal
õnnetus juhtus ja kelle dispetšerid lennukit õnnetuse ajal õhus suunasid ning
temaga sidet pidasid.
2. Pole neid jutte juhtunud kuulma.
Tähelepanelikult jälgin järgmisi uudiste kanaleid: Vabaduse
Raadio venekeelsed saated, raadiojaam „Eho Moskvõ“ Internetis, TV kanalid
Bloomberg, CNN, Euronews, PBK, Doždj, RTR ning BBC uudiseid.
Nüüd on lisandunud Ukraina TV kanalid.
Õhtuks on mul pilt maailmast olemas. Kohalikest TV uudistest saan uut infot
juurde Tallinna TV kanalilt. Kindlasti kuuluvad allikate hulka arvukad
sotsiaalmeedia portaalid.
3. Juhtum minu lennuplaane ei muuda. Kuid
lennuki katasroofi üskikasju tahaks teada küll. Aga juba on ka Eesti meedias
ilmunud artikleid, et seda tõde ei saa me teada kunagi. Nii nagu parvlaeva
„Estonia“ huku tõeliste põhjuste kohta või 11. septembri kaksiktornide kohta
maailma kaubanduskeskuses. Väga suurt tõde ei tohi avaldada, väga suurt
valeinfot aga küll!
Ilmus ajalehes Võrumaa Teataja 31. juulil
Palun täpsustage. Kumba varianti ise rohkem usute (ehk kas alla laskjateks olid Vene toetusega mässulised või Ukraina)?
VastaKustutaKas teie andmetel on ka Grimmi lambist okupeerimine lihtsalt Lääne meedia väljamõeldis?
Kas keegi tellis selliste vastuste kirjutamise või mis ajendas pigem Venemaa poole kallutatud vastuseid kirjutama?